X
تبلیغات
اقتصاد در خانواده - مدیریت اقتصادی

اقتصاد در خانواده

چگونگی مدیریت اقتصادی در خانواده

همه ما انسانها

همه ما خودمان را چنين متقاعد ميكنيم كه زندگي بهتري خواهيم داشت اگر:

شغلمان را تغيير دهيم

مهاجرت كنيم

با افراد تازه اي آشنا شويم

ازدواج كنيم

فكر ميكنيم،‌ زندگي بهتر خواهد شد اگر:

ترفيع بگيريم

اقامت بگيريم

با افراد بيشتري آشنا شويم

بچه دار شويم

و خسته ميشويم وقتي:

مي بينيم رييسمان نمي فهمد زبان مشترك نداريم

همديگر را نمي فهميم

مي‌بينيم كودكانمان به توجه مداوم نيازمندند

بهتر است صبر كنيم ... 

با خود ميگوييم زندگي وقتي بهتر خواهد شد كه :



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 18 تیر1391ساعت 9:26 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

کد بانویی در منزل

یک خانم کدبانو، نکاتی بسیار ریز را می داند که بعضی دیگر به آن توجهی ندارند. برای مثال یک خانم دقیق این را می داند که قیمت بالای بعضی از اجناس فقط و فقط به دلیل بسته بندی و شکل آن جنس است و این نشان دهنده کیفیت محصول نمی باشد.

مطالعه و استفاده از راه کارهای مفید از متخصصان امر تغذیه شما را با این علم آشنا می کند و به این صورت با دانستن ارزش غذایی هر محصول و در نظر گرفتن توان اقتصادی خانوادتان می توانید لیست غذاهای روزانتان را با کیفیت تر و مقرون به صرفه تر بنویسید.

یک خانم خانه دار زمانی که خرید منزل بنا به هر دلیل بر عهده اوست، با مبلغی بیشتر از نیاز خرید مواد مورد نیاز به خرید نمی رود. البته با در نظر گرفتن تورم روز به روز اقلام ناچاریم همیشه برای قیمت های غافلگیرکننده که در فروشگاه با آن مواجه می شویم مبلغی بیشتر از انچه لازم به نظر می رسد همراه داشته باشیم. اما اگر خانمی هستید که از خرید کردن لذت می برید، بهتر است این مسولیت را به همسرتان واگذار کنید.

اگر نکات ریز آشپزی و شیرینی پزی را می دانید، سعی کنید با درست کردن ترشی، رب، مربا و انواع شربت ها، ذوق و سلیقه خود را به اعضای خانواده نشان دهید و با همین کار های ریز، سلامت را به اعضای خانواه و کمکی به اقتصاد خانواده هدیه دهید.

اگر خانم خانه دار باهوش باشد، می تواند با هماهنگی همسر خود شروع به پس انداز کنند. نیازی نیست از همان اول مبلغ بسیار زیادی را پس انداز کنید. با مبلغی کم شروع به این کار کنید. با 99% درآمد خانه، امورات را بگذرانید و بقیه را پس انداز کنید. زمانی که نبود این 1% را حس نکردید می توانید شروع به افزایش این درصد کنید.

+ نوشته شده در  جمعه 16 تیر1391ساعت 9:42 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

عوامل کلیدی در کاهش استرس:

مدیریت زمان و تواناییهای سازمانی خود را بهبود بخشید .   عوامل زیادی وجوددارند که به اجرای این بند کمک خواهند کرد که عبارتند از: کارهای خود را از مهمترین به کم اهمیت ترین لیست بندی کنید.  یاد بگیرید که چگونه نه بگویید . آن زمان که نیاز دارید از دیگران کمک بخواهید .
  

منابع و ماخد

برگرفته از سايت مقاله نت.: بزرگترين بانك مقالات دانشجويي


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 12 تیر1391ساعت 9:15 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

مدیریت خانواده شما چگونه است


با برنامه ریزی دقیق و حساب شده باید مدیریت کنیم کارها را اولویت بندی کنیم و با توجه به سن افراد خانواده و مهارتی که دارند و می توانند انجام دهند به انها مسئولیت بدهیم و کار بخواهیم و به این ترتیب خانواده را مدیریت کنیم

مدیریت باید به عهده زن و مرد باشد و هر دو با مشارکت و همراهی هم مدیریت خانواده را به دوش بکشند تا بار این مشکل به دوش یک نفر نباشد و با همراهی و همدلی هم خانواده را مدیریت کنند و با مشورت با فرزندان هم انان را در امر مدیریت مشارکت بدهند تا در اینده بتوانند مدیران خوبی برای خانواده باشند و بتوانند موفق باشند و در برابر مشکلات پیروز شوند و هم اعتماد به نفس فرزندان را بالا ببرند و حس مسئولیت پذیری را در انان تقویت کنند و این امر باعث می شود تا ارزش پول را بیشتر و بهتر بدانند

+ نوشته شده در  دوشنبه 5 تیر1391ساعت 4:25 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

برنامه ریزی مالی برای همه


کاملا درست است که برنامه ریزی مالی برای افرادی که دارای درآمد بالا هستند، کاملا الزامی است و از سوی دیگر بسیاری از موسسات مالی که سعی دارند تا سرمایه و پول سرمایه داران جذب کنند، بخش عمده ای از توان تبلیغاتی خود را بر روی این گروه متمرکز می کنند

ولی این بدین معنی نیست که برنامه ریزی مالی فقط برای این گروه است.

برنامه ریزی مالی برای کلیه افراد الزامی است و بگونه ای باید گفت افرادی که دارای درآمد متوسط و پایین هستند نیز نیاز بیشتری به برنامه ریزی و بررسی مالی وضعیت خود دارند.

بخصوص افراد با درآمد متوسط باید توجه داشته باشند که در صورت عدم برنامه ریزی درست، بسیاری از فرصت های مناسب را از دست خواهند داد.

فرصت هایی که با استفاده از آنها می توانند آینده مالی خود و خانواده خود را تضمین کنند
.

+ نوشته شده در  یکشنبه 4 تیر1391ساعت 10:23 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

ده مهارت پولي


1 -
تنظيم بودجه
براي بسياري از مردم، تنظيم اعداد بودجه كاري خسته‌کننده است. اما اگر بتوانيد برنامه‌ريزي کنيد كه مخارج‌تان در کجا صرف خواهد شد، تصميمات بهتري با پول خود مي‌گيريد. من طرفدار بودجه‌هاي مفصل نيستم. اين بودجه‌ها براي بسياري از مردم كارآيي داشته‌اند، اما براي خودم به بودجه ساده نياز دارم که روي تصويري بزرگ تمرکز دارد. طي سه سال گذشته، خوانندگانم گفتند سه تا از اين بودجه‌ها واقعا اثربخش بوده است.
*
بودجه سه مرحله‌اي ساده‌: تمام کارت‌هاي اعتباري خود را نابود كنيد. 20درصد تمام آنچه را کسب کرديد، سرمايه‌گذاري کنيد. با 80‌درصد باقيمانده زندگي کنيد، مهم نيست چقدر است.
* «
فرمول پول متوازن» نيز عالي است. اين بودجه‌اي است که من استفاده مي‌کنم. 20‌درصد درآمد پس از کسر ماليات خود را به پس‌انداز (يا کاهش بدهي)، 50‌درصد را به نيازها و 30‌درصد باقي‌مانده را به خواسته‌ها اختصاص دهيد.
*
اگر بودجه‌اي با پيچيدگي بيشتر مي‌طلبيد، «راه‌حل 60‌درصد» را امتحان كنيد. 20‌درصد درآمد بعد از ماليات خود را پس‌انداز (نيمي بازنشستگي، نيمي پس‌انداز يا بدهي بلندمدت)، 60‌درصد مخارج تعهد شده، 10‌درصد مخارج غيرعادي و 10‌درصد تفريح و خوشگذراني صرف كنيد.
مي‌توانيد بودجه را روي تکه‌اي کاغذ، صفحه گسترده يا با قطعه‌اي نرم‌افزار تنظيم نماييد.
2 -
مخارج خود را رديابي کنيد
اين عمل مي‌تواند به طرز حيرت‌آوري براي دارايي شخصي شما نتيجه بدهد. اگر ندانيد پول‌هايتان در کجا صرف مي‌شود، نمي‌توانيد عادات خود را تغيير دهيد. مي‌توانيد مخارج خود را با يک دفترچه ساده پيگيري کنيد، ولي اکثر مردم کامپيوتر را انتخاب مي‌کنند که کارها را آسان مي‌کند. مي‌توانيد يک صفحه گسترده براي خود ايجاد کنيد يا از قطعه نرم‌افزار ماليه شخصي استفاده کنيد.
3 -
گزارش اعتباري خود را چک کنيد
مهم است که يك نسخه از گزارش اعتباري خود را در فواصل منظم بگيريد. موسسات گزارش‌دهي اعتبار و اعتباردهندگان به شما، مصون از خطا نيستند. آدم‌ها اشتباه مي‌کنند و اشتباهات درباره گزارش اعتباري شما مي‌تواند خرج روي دستتان بگذارد. سابق بر اين چك كردن گزارش‌هاي اعتباري دشوار بود، اما حالا اين‌طور نيست. در آمريکا، قانون گزارش‌دهي منصفانه اعتبار، سه شرکت گزارش‌دهي مصرف‌کننده در سرتاسر کشور را ملزم مي‌سازد يك نسخه رايگان از گزارش اعتباري را بر اساس درخواستتان هر دوازده ماه
يكبار ارائه دهند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 2 تیر1391ساعت 10:13 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

مهارت خرید

در هنگام خرید  باید به جنس و کیفیت کالا اهمیت بدهیم نه به مارک ان

بدون انگیزه خرید نکنیم و فریب زرق و برق کالا را نخوریم و به خاطر چشم و هم چشمی خرید نکنیم در مورد خرید باید وسواس داشته باشیم و با مشارکت اعضای خانواده تصمیم به خرید بگیریم و سعی کنیم از تک روی در خرید بپرهیزیم و با توجه به بودجه خانواده خرید کنیم و حتما با لیست خرید لیستی که با حضور و مشارکت تمام اعضای خانواده تهیه شده است

به کیفیت پوشاک و تاریخ انقضا و استاندارد بودن خوراک دقت کنیم

+ نوشته شده در  چهارشنبه 31 خرداد1391ساعت 8:49 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

اهمیت مدیریت اقتصادی

زن و مرد هر دو با تقسیم کار بین خودشان باید یک برنامه ریزی صحیح افتصادی بوجود بیاورند و به یک اقتصاد صحیح در زندگی دسترسی پیدا کنند و باید در همه حال مشارکت داشته باشند و گاهی هم باید از فرزندان کمک بگیرند تا با هماهنگی هم دیگر و نظارت والدین وفرندان هم نقش داشته باشند 

زن و مرد باید در سایه تفاهم و همدلی مشکلات را با هم حل کنند

 مرد مسئول امرار معاش است  زن باید مدیریت داخلی داشته باشد

+ نوشته شده در  جمعه 26 خرداد1391ساعت 10:6 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

مدیرت اقتصادی در خانواده

مدیر کسی است که بتواند بین درامد و مخارج تعادل برقرار کند و تامین دخل برای پاسخ به خرج از رازهای بقای خانواده است 

اقتصاد خانواده منابع زندگی ماست وشیوه مدیریت اقتصادی نقش مهمی در ثبات ان دارد

به این معنی که رونق و پیشرفت اقتصادی رشد و برقی خانواده را به دنبال خواهد داشت

همه خانواده ها دوست دارند بهترین غذا را مصرف کنند بهترین پوشاک و بهترین تقریحات را داشته باشند و منزلشان در بهترین نقطه شهر باشد و ...

اما اندکی از خانواده ها می توانند این خواسته ها را اجابت کنند در نتیجه انتخاب خیلی مهم است

چند ساعت بیشتر کار کردن . به کجا مسافرت رفتن  در کجا زندگی کردن و چه وقت چه خریدی داشتن یعنی همان انتخاب و تصمیم که میتواند درست یا نادرست باشد وباعث پیشرفت یا عقب ماندن ما در زندگی بشود


+ نوشته شده در  دوشنبه 15 خرداد1391ساعت 10:36 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

بودجه ریزی

بودجه ریزی یعنی برنامه ریزی مالی اقتصادی خانواده برای یک مدت معین تا به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم بهترین مدیریت را داشته باشیم و پس انداز نکنیم 

 در خانواده باید اهدافی تقیین شود و طبق ان اهداف بودجه ریزی انجام شود اهدافی که  به بودجه ریزی خانواده ما جهت بدهند اگر هدف گذاری کنیم باید بیش تر از نوک بینی را ببینیم یا نزدیک بین نباشیم و افق دور را ببینیم

 خرید کالا را باید با هم مقایسه کنیم از جزئی ترین تا کلی ترین انها

در مورد کالا تحقیق کنیم بعد خرید کنیم چون مقایسه کردن ما را بر بفاوت قیمت خا و ویژگی های کالا اشنا می کند و خرید هوشیارانه تری انجام می دهیم و منابع خانواده را می دانیم که کجا خرج می کنیم 


+ نوشته شده در  دوشنبه 8 خرداد1391ساعت 10:28 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

راه حل هایی که برای حل مشکلات

در صورت بروز مشکل ذهن خود را 

 رها کن تا در بارِشِ فکری ، اندیشه های نوینی را به تو ارزانی دارد .


_برای خلاق ها ، جهان دیگری ممکن می نماید و این اندیشه به آن ها امید 

 و شوق تلاش می دهد.

_کسی که از تغییر کردن می ترسد هرگز رنگ خلاقیت را نخواهد دید . تغییر 

جرات می خواهد و جرات نردبانی است که کودک خلاق از آن بالا می رود .


_خلاقیت در جایی پیدا می شود که طنز ، شادی ، خنده و تفریح هم باشد . 


_تفریح ، فعالیت های لذت بخش و سرگرمی های جالب ، همگی شما را به 

نشاط می آورند و به این ترتیب کودک خلاق درون را نوازش می کنید .

+ نوشته شده در  شنبه 6 خرداد1391ساعت 4:16 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

نداشتن مدیریت اقتصادی در خانواده

یکی از مشکلات خانواده ها نداشتن مدیریت اقتصادی است یا نا هم خوانی بین دخل و خرج هاست مدیریت نداشتن اقتصادی در خانه دچار مشکل دخل و خرج می شویم  در صورتی که مدیریت داشتن بسیاری از مشکلات را از بین می برد

صرفه جویی به شکل درست مصرف کردن ان کالاست و این یعنی تعادل بین درامد و هزینه که اهمیت بالایی دارد و در اقتصاد خانواده نقش حیاتی دارد

مدیر خانه باید بر اساس میزان درامد خانواده

اعضای خانواده و هزینه های خانواده برنامه ریزی کند

مدیر خانواده  باید اینده نگری داشته باشد و خانواده را به سوی پس انداز برای روز مبادا سوق بدهد و به فکر بحران (بیکاری  بیماری و پیش امدهای غیر منتظره و ... ) باشد که تمام این ها یعنی مدیریت صحیح اقتصادی

به طور کلی خانواده هایی که اینده نگر هستند بهتر از بحران اقتصادی می توانند جلوگیری کنند و مشکلات را حل کنند بعضی خانواده ها ب دلیل تجمل گرایی و ریخت و پاش های اضافی قناعت ندارند و دچار مشکل می شوند چون مدیریت صحیحی ندارند

اگر مدیریت صحیح  باشد می تواند از خیلی از مشکلات مثل تورم و .. جلوگیری کرد چون اینده نگری داریم

با صرفه جویی و قناعت و پرهیز تجمل گرایی و چشم و هم چشمی میتوانیم مدیریت مالی را در زندگی اعمال کنیم بنابراین مهم ترین مهارت در زندگی محسوب می شوند با فرزندانمان از قناعت بگوییم تا از کودکی یاد بگیرند 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 6 خرداد1391ساعت 9:4 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

مدیریت خانم ها

خانواده یکی از مهم برین عناصر جامعه است و مدیریت خانه که توسط خانم های خانه دار انجام می شود می تواند نقش بسیار زیادی را در مدیریت یک جامعه داشته باشد  یک خانم و یک مدیر موفق باید از افراط و تفریط ها بپرهیزد

مردها از داشتن زنان مدیر بیش تر احساس رضایت می کنند تا داشتن زن خانه دار یا زن شاغل محض

زن باید شاد باشد و به خانه طراوت ببخشد . هنر داشته باشد . اطلاعاتش به روز باشد و به هنگام مشکلات مشارکت فکری با همسر داشته باشد

با یک مدیریت زمانی صحیح به خود و خانواده به اندازه وقت بگذارید و همه خانم ها چه شاغل و چه خانه دار دارای یک مشکلات خاص هستند و خانم های شاغل باید به شغلشان به عنوان شغل دوم بنگرند و وظیفه ی اصلی را مدیریت داخلی خانه بدانند

مدیریت در امر تربیت . اقتصادی و ...

تا با کاهش فشارهای جانبی در بیرون منزل و هنگام کار ارامش داشته باشند و حضور فعال  در منزل  و شغلشان باعث کم رنگ شدنشان در زندگی نشود از جمله تربیت و اقتصاد خانواده

شرایط کاری باید همواره از خود کار اهمیت بیشتری داشته باشد 

مدیر خوب باید اولویت ها را بداند و کارش را به نحو احسن انجام دهد و تمام وظایفش را مدیریت کند و در منزل هم مدیریت خوبی داشته باشد و باعث بهره وری بهتر و بالاتر در اقتصاد خانواده شود

در زندگی وظیفه اصلی مرد مرد خانه ایجاد وسایل ارامش است و تامین مالی و اقتصادی

وظیفه اصلی زن فراهم کردن ارامش است که به معنویات مربوط می شد که روحی و روانی و عاطفی را شامل می شود اسایش خانواده به مادیات و ارامش به معنویات مربوط می شود



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 4 خرداد1391ساعت 9:11 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

راه حل مشکلات اقتصادی

ما باید کنترل مشکلات را به دست بگیریم اگر به خاطر مشکلات اقتصادی دچار افسردگی و خود باختگی بشویم این مشکلات هستند که مار ا به دست گرفته اند برای رهایی از این مشکل باید جند کار را انجام دهیم و تمرین کنیم

1_به  مشکلات اقتصادی  فکر کنیم و برای ان راه حل پیدا کنیم نه این که صورت مسئله را پاک کنیم و با دیگران مشورت کنیم تا بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم

2_ تمام توان خود را بکار بگیریم و هر پس اندازی که در هرجا داریم را برداریم تا بتوانیم بدهی خود را پرداخت کنیم و وضع نا بسامان اقتصادی را تا حدی سامان بدهیم

3_ بیشتر از یک ساعت در هفته به قرض ها فکر نکنیم و ان ساعت . ساعتی است که در حال پرداخت بدهی هستیم در این زمان ها تا بتوانیم باید مفید باشیم و تا می توانیم باید در مورد راه های مثبت برای پول در اوردن و پول پس انداز کردن فکر کنیم  و ایمان داشته باشیم که هر کاری که از دستمان بر می اید برای بهبود وضع اقتصادی انجام داده اید به این ترتیب از میزان استرس کم خواهد شد

4_ از بهدی ها عقب افتادن اجاره و پرداخت نکردن قسط ها احساس خجالت نکنیم و با یک دوست خوب درد دل کنیم و مشکلات  خود را بگوئیم زیرا ممکن است بسیاری از مشکلات ما مشکلات دوست ما هم باشد به این ترتیب همین کار ما موجب همفکری بیشتر برای ما و ارام تر شدن ما می شود که باعث می شود تا بهتر فکر کنیم

هر مشکلی چندین راه حل دارد و با مشارکت و همدلی با همسر می توانیم به یک راه حل درست در زندگی برسیم و با یک انرژی مثبت و صبر و بلاش و مشورت و البته صرفه جویی و پشتکار ان مشکل اقتصادی را حل کنیم

 

اگر از مشکلات  بترسیم نمیتوانیم با ان مبارزه کنیم  مشکلات در زندگی همه افراد وجود دارد باید با مشکلات جنگید تا پیروز  شد

 

افرادی در زندگی موفق هستند که بدانند زندگی همیشه فراز و نشیب دارد پس درست مصرف کنیم و به قولی اگر یک کار کوچک را به سرانجام برسانیم خیلی بهتر است تا اینکه کاری بزرگ را نیمه کاره رها کنیم افرادی موفق هستند که یک کار را دنبال کنند و به پایان برسانند

هر شکستی تلنگری است برای راه تازه . تا بی راه نباشد . راه معنا ندارد

+ نوشته شده در  چهارشنبه 3 خرداد1391ساعت 12:52 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

یک مدیر خوب از نظر اقتصادی

باید بتواند با توجه به درامد خانواده زندگی را اداره کند و تمام افراد خانه را مدیریت کند و به گونه ای رفتار کند که تمام اعضای خانواده از او پیروی کنند تا هزینه ها و درامد هماهنگی داشته باشد و برنامه ریزی دقیق داشته باشد

تشویق به موقع باعث رضایت خاطر افراد می شود و باعث عملکرد خوب و راندمان بالای کار می شود

تشویق تاثیر زیاد و قابل توجهی  روی افراد می گذارد همه ی انسانها احتیاج به تشویق و پاداش دارند و چون تشویق کردن انرژی مثبت به انسانها می دهد در نتیجه بهتر و بیش تر می توانیم کارهای خوب و مفید ارائه بدهیم هم خودمان از کارمان لذت می بریم و هم نتیجه کار بهتر می شود و سختی کار هم به نظر نمی اید چون باعث شور و شوق می شود که در پیش برد اهداف ما تاثیر قابل توجهی دارد

هیچ کس نمی تواند تنها کاری انجام دهد و احتیاج به دیگران دارد و احتیاج به رضایت خاطر دیگران هم دارد که تشویق است و تاثیر روحی روانی خوبی دارد و عملکرد را بهتر می کند و بهره وری را بالا می برد یک مدیریت موفق مدیری است که حضور همه کارکنان را مهم می داند و اهمیت می دهد

زن و شوهر باید تکیه گاه هم باشند در کارها به هم کمک کنیم یک دیگر را تشویق کنیم

+ نوشته شده در  سه شنبه 2 خرداد1391ساعت 2:47 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

مدیریت زندگی

 

در تمام زندگی به کارهایی که می توانید انجام دهید فکر کنید به فکر اتفاقات تصادفی یا شانس و اقبال نباشید باید کنترل موقعیت را در زندگی به دست بگیرید چون هر کس مسئول زندگی خودش است و ان چه در زندگی ما وجود دارد تصادفی نیست و نتیجه تلاش و کوشش ما است تا به نتیجه مطلوب برسیم

با ایجاد فکر مثبت و صحیح تعیین هدف کنید و برای رسیدن به ان تلاش کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید و مهارت های خودتان را افزایش دهید ایمان داشته باشید که موقعیت ها را در زندگی خودمان ایجاد می کنیم با فکر و تلاشمان مثبت بیندیشید  . تلاش داشته باشید .حرکت کنید  توانمندی تان را بشناسید و از اطلاعات و تکنولوژی روز برای افزایش مهارت کمک بگیرید و همیشه در حال رقابت با خودتان باشید و امروزتان از دیروز و فردایتان از امروزتان پیشرفته تر باشید

+ نوشته شده در  دوشنبه 1 خرداد1391ساعت 8:38 قبل از ظهر  توسط  الف  | 

تفاوت هزینه های ضروری و غیر ضروری

هزینه های ضروری

هزینه های ضروری حتما باید تهیه شوند و مبلغی برای انها کنار گذاشته شود مثل هزینه اب . برق . تلفن .موبایل و گاز مصرفی  اجاره خانه اگر مستاجر هستیم شارژ ساختمان هزینه خوراک . پوشاک و...

هزینه ها را طبق ماه قبل یادداشت می کنیم و با توجه با این که چگونه این هزینه ها را متعادل تر کنیم یعنی باید برای کم شدن هزینه ها راه کاری را در نظر بگیریم

به طور مثال کمتر با تلفن صحبت کنیم یا از لامپ های کم مصرف استفاده کنیم و هنگامی که سرگرم کارهای روزانه هستیم از وسایل صوتی و تصویری استفاده نکنیم

در مورد خوراک مثل سبزی و میوه انها را روزانه خریداری کنیم تا هم تازه و با کیفیت باشد و خراب نشود

تهیه لیست برای اقلامی که ماندگاری دارند و خراب نمیشوند مثل مواد شوینده .بهداشتی و...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 31 اردیبهشت1391ساعت 2:47 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

هنر درست خرج کردن

1_ با لیست خرید به فروشگاه ها برویم و حتما از روی لیست خرید کنیم تا دچار خرید های انی نشویم

2_ درست خرج کردن هنر است و ما در واقع باید بدانیم چگونه باید از این هنر استفاده کنیم

مدیریت اقتصاد در خانواده مهم است و صاحب نظران مدیریت را هم علم تعریف کرده اند هم هنر

به عبارت دیگر یعنی هم باید فنون مدیریت را بدانیم و هم اجرای صحیح این فنون را بیاموزیم و هر دو به نوبه ی خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند

3_ برای بودجه ریزی حتما باید یک دفترچه تهیه کنیم که به سه بخش تقسیم شود

1_ هزینه های ضروری  2_هزینه های غیر ضروری   3_فهرست مخارج روزانه


+ نوشته شده در  یکشنبه 31 اردیبهشت1391ساعت 2:22 بعد از ظهر  توسط  الف  | 

اگر هزینه ها را مکتوب کنیم چه فایده ای دارد؟

غیر مستقیم به کودکانمان اموزش می دهیم که برنامه ریزی کند

متوجه می شویم که چه خریدهایی ضروری و غیر ضروری هستند

مطابق با درامد خانواده برنامه ریزی می کنیم تا بتوانیم درست و اصولی مدیریت اقتصادی کنیم که اخر ماه کم نیاوریم

می دانیم که در ماه باید چند وعده غذای سبک بپزیم تا برنامه ریزی درستی داشته باشیم

کارها با نظم انجام میشود


+ نوشته شده در  شنبه 30 اردیبهشت1391ساعت 8:54 قبل از ظهر  توسط  الف  |